وبلاگ

بروز ترین مقالات

ماشین تحریر که جمله تبلیغ نویسی چیست با آن تایپ شده و نمایش داده شده است. تبلیغ نویس(کپی رایتر) چه کسی است. نوشتن متن تبلیغ نویسی شده

تبلیغ نویسی  چیست: تنها راهنمای شما

فهرست مطالب

تبلیغ نویسی هنر نوشتن متن است که می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد. تبلیغ نویس ها معمولا برای نوشتن تبلیغات، مقالات، وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی استخدام می شوند.

تبلیغ نویسی  چیست؟

تبلیغ نویسی  فرآیند نوشتن محتوایی است که حاوی اطلاعات منحصر به فرد، هدفمند و مرتبط برای متقاعد کردن شخص یا مخاطب است. تبلیغ نویس ها باید بتوانند از طریق کلمات داستان بگویند و با خواننده ارتباط عاطفی برقرار کنند.

بنابراین، تبلیغ نویس هنر تشویق مردم به انجام عمل با کلمات است. این چیزی است که می توانید خودتان یا با یک تیم به آن برسید.

هدف از تبلیغ نویسی چیست؟

تبلیغ نویسی از کلمات برای تأثیرگذاری بر تفکر، احساس یا رفتار افراد به روشی خاص استفاده می کند.

از زبانی استفاده می کند که می تواند خوانندگان را متقاعد کند به انجام کاری خاص کند. تبلیغ نویس ها محتوایی را می نویسند که بفروشد و به رشد کسب و کار کمک کند. تبلیغ نویس زمانی بهترین کار را دارد که واضح، مختصر و متمرکز بر نیازهای مشتری باشد.

بنابراین، این هنر تشویق مردم به عمل با کلمات است. این چیزی است که می توانید خودتان یا با یک تیم به آن برسید.

تفاوت بین تبلیغ نویسی و نوشتن محتوا چیست؟

تبلیغ نویسی و نوشتن محتوا اصطلاحاتی هستند که اغلب به جای هم استفاده می‌شوند، اما تفاوتی بین این دو وجود دارد. تبلیغ نویسی بیشتر بر روی جنبه های فروش تمرکز دارد، در حالی که استراتژی محتوا چیزی است که نوشتن محتوا را هدایت می کند. استراتژی محتوا می تواند بسیار متفاوت باشد – آموزش افراد، حل مشکلات آنها، درگیر کردن آنها یا گفتن داستان برند شما.

تبلیغ نویسی شکل تخصصی تری از نوشتن است که حول محور تبدیل مخاطب به مشتری عمل می کند. هر زمان که خریدار آماده خرید باشد، روی آخرین مرحله  متمرکز است. از طرف دیگر، محتوا نویسی کل قیف بازاریابی را پوشش می دهد و بر جذب مشتریان بالقوه و وادار کردن آنها به اقدام متمرکز است.

تبلیغ نویسی یک فرم تخصصی از نوشتن است که نامه‌های فروش متقاعدکننده، صفحات فرود، نامه‌های فروش ویدیویی (VSL) و ایمیل‌ها را ایجاد می‌کند. هدف تبلیغ نویسی این است که خواننده را وادار به انجام یک اقدام خاص، مانند خرید یا ثبت نام برای یک سرویس کند.

تبلیغ نویسی و محتوانویسی دو مهارت متفاوت هستند. تبلیغ نویسی مبتنی بر روانشناسی است. این در مورد درک چگونگی تأثیرگذاری بر احساسات و ترغیب آنها به اقدام است. از سوی دیگر، نوشتن محتوا بیشتر مبتنی بر داده است و بر تجزیه و تحلیل SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) و تجزیه و تحلیل رقبا تمرکز می کند تا بفهمد چه محتوایی برای کلمات کلیدی به خوبی کار می کند.

تبیغ نویس ها بخش مهمی از هر شرکتی هستند. آنها با تیم فروش، محصول، طراحی و خدمات مشتری کار می‌کنند تا محتوای متقاعدکننده و متقاعدکننده‌ای تولید کنند که باعث ایجاد تبدیل شود.

شباهت های بین تبلیغ نویسی و بازاریابی محتوا چیست؟

تبلیغ نویس ها و نویسندگان محتوا از داستان سرایی برای فروش محصول، ایده یا خدمات استفاده می کنند. آنها مخاطبان هدف را درک می کنند و آنچه که آنها را متقاعد می کند می نویسند تا اقدام کنند.

علاوه بر این، تبلیغ نویس ها اغلب مسئول ایجاد سرفصل‌ها، فراخوان‌ها برای اقدام و سایر عناصر هستند تا خوانندگان را وادار به ادامه پیمایش کنند.

هر دو نیاز به خلاقیت، مهارت های تحقیق، توجه به جزئیات و توانایی های ارتباطی عالی دارند.

آنها محتوایی تولید می کنند که از صدای برند پیروی می کند و با پیام برند همسو می شود.

هر دو نیاز به درک شخصیت خریدار و ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط دارند که مخاطب هدف را درگیر کند. در نهایت، این به کسب و کارها کمک می کند تا به اهداف بازاریابی خود دست یابند.

دو نقش مستلزم درک عمیق از خواسته ها و نیازهای مشتری است. برای ایجاد محتوای خوب، باید بتوانید خود را جای مشتری بگذارید و انگیزه های آنها را درک کنید.

تبلیغ نویس ها چه کسانی هستند و در بازاریابی محتوا چه می کنند؟

تبلیغ نویس ها در چندین صنعت کار می کنند و اغلب در نوع خاصی از نوشتن، مانند تبلیغ نویسی وب سایت ، بازاریابی ایمیلی یا تبلیغ نویسی پست ها و ویدیوهای  اینستاگرام و تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی

تبلیغ نویس ها ستون فقرات هر استراتژی بازاریابی محتوا هستند و مسئول ایجاد محتوایی هستند که محصولات را بفروشد، مشتریان را آموزش دهد و درگیر کند، و باعث ایجاد تبدیل شود. به عبارت دیگر از برند و پیام شرکت حمایت می کنند.

تبلیغ نویس ها بخش مهمی از بازاریابی محتوا هستند – آنها محتوای وب سایت و سایر ابزارهای ارتباطی بازاریابی را می نویسند تا به تبلیغ یک شرکت یا محصول برای مخاطب هدف کمک کنند.

تبلیغ نویس ها دارای طیف وسیعی از مسئولیت ها هستند، مانند طوفان فکری مفاهیم، توسعه استوری بورد( داستان سرایی)، نوشتن، ویرایش، و تصحیح نسخه برای اطمینان از عاری از خطا و جذاب بودن آن.

آنها با تیم های بازاریابی و خلاق برای توسعه استراتژی هایی برای انتقال پیام شرکت به مشتریان خود کار می کنند.

چه کسانی از تبلیغ نویس ها استفاده می کند؟

امروزه همه به تبلیغ نویس ها نیاز دارند زیرا آنها سنگ بنای توسعه روابط با مخاطبان و ایجاد یک حضور آنلاین مناسب هستند.

کسب و کار

سازمان های غیر دولتی

سازمان های دولتی

چگونه می توانید یک تبلیغ نویس شوید؟

تبلیغ نویسی مهارتی است که برای افزایش تبدیل مخاطب به مشتری  استفاده می شود.

تبلیغ نو یسی به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. همچنین به درک عمیقی از اصول بازاریابی نیاز دارد.

به عنوان یک تبلیغ نویس، باید بدانید که چگونه تصاویر یا توضیحات متن را در موتورهای جستجو بنویسید. شما همچنین باید در مورد کار خود کنجکاو و هیجان زده باشید و همچنین در سایر صنایع مهارت داشته باشید تا بتوانید با اقتدار در مورد آنها بنویسید.

 در نهایت، شما باید مهارت های زبانی خوبی داشته باشید تا نوشتار شما طبیعی و بدون خطا به نظر برسد.

تبلیغ نویسی سئو چیست؟

تبلیغ نویسی بازاریابی سئو بر روی کلمات و عبارات مورد استفاده در هنگام توصیف وب سایت شما تمرکز دارد. برای سئو بسیار مهم است زیرا به افزایش دید وب سایت شما کمک می کند، که برای موفقیت کلی سئو ضروری است.

تبلیغ نویسی در بازاریابی

تبلیغ نویسی در بازاریابی سعی در ایجاد پیامی دارد که با بازار هدف مطابقت داشته باشد. مولفه های کلیدی برای نوشتن متنی جذاب هستند

مخاطب خود را درک کنید

محتوای جذاب بسازید

پیام خود را متناسب با مراحل مختلف فرآیند خرید مصرف کننده تنظیم کنید.

تبلیغ نویسی بازاریابی معمولاً کاربران را به تصمیم گیری آگاهانه در مورد اینکه آیا محصول شما ارزش زمان و پول آنها را دارد یا خیر، تحریک می کند.

نقش تبلیغ نویسی در بازاریابی چیست؟

تبلیغ نویسی بخش اساسی بازاریابی است. این شامل نوشتن متونی است که مشتری را هدف قرار می دهد و او را متقاعد می کند که محصول یا خدمات شما را خریداری کند. تبلیغ نویس ها اغلب با طراحان و بازاریابان کار می کنند تا به ایجاد تبلیغات، وب سایت ها، بسته بندی محصول یا سایر مواد بازاریابی کمک کنند.

مزایای تبلیغ نویسی چیست؟

نرخ تبدیل را افزایش می دهد

تبلیغ نویس ها کلید ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برای دستیابی به مشتریان امروزی کارآمد و موثر است. این کلید شما برای باز کردن پتانسیل فروش شماست زیرا تبلیغ نویس ها می توانند پیام شما را در مکان و زمان مناسب تحویل دهند.

با ابرقدرت متقاعد کننده و تعاملی تبلیغ نویس ها، کسب و کارها می توانند  فروش  خود را بهبود بخشند.

تبلیغ نویسی یک تصویر احساسی و عالی از بیزینس شما می سازد

 

تبلیغ نویسی به معنای ایجاد احساس خوب در افراد نسبت به مطالبی است که می خوانند. وقتی محتوای عالی تولید می کنید، به طور مثبتی بر برند شما منعکس می شود و به ایجاد هویت برند قوی کمک می کند. مردم شما را به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود می بینند که منجر به افزایش فرصت های تجاری می شود.

علاوه بر این،

این نوع بازاریابی در درازمدت بسیار موثرتر است، زیرا مشتریان به احتمال زیاد به محتوای خوب ساخته شده پاسخ مثبت می دهند تا تبلیغات بسیار پر زرق و برق. در نتیجه، کسب‌وکارهایی که روی تبلیغ نویسی با کیفیت و بازاریابی محتوا سرمایه‌گذاری می‌کنند، در طول زمان بازده سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی خواهند داشت.

تبلیغ نویسی برند شما را معروف می کند

تبلیغ نویسی برند در مورد یافتن خواسته های مخاطبان و ارائه اطلاعات با صدای مناسب است. وقتی با مردم به گونه‌ای صحبت می‌کنید که آن‌ها می‌فهمند،این برند شما را معروف می‌کند. برای این کار باید بدانید که بازار هدف شما چه کسی است و چه نیازهایی دارد.

ایجاد روابط بلندمدت نیاز به یک واکنش عاطفی قوی دارد. مردم بر اساس ترکیبی از احساسات و منطق خرید می کنند. به همین دلیل است که برندها سعی می کنند با تبلیغ نویسی واکنش احساسی مخاطب  را برانگیزند. اگر مشتریان این حس خاص را نسبت به برند شما داشته باشند، احتمال خرید از شما بیشتر است.

مشتریان از برندها انتظار دارند که مثبت اندیشی را تقویت کنند، داستان های مثبت را به اشتراک بگذارند و با تبلیغ نویسی برند خود واکنش های احساسی قوی ایجاد کنند. بنابراین، تبلیغ نویسی به جای اینکه فقط ثابت کند که یک برند بهتر از رقبای خود است، تجربیات منحصر به فردی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند.

اگر بتوانید خرید از خود را به یک تجربه لذت بخش تبدیل کنید، مشتریان احتمال بیشتری برای بازدید مجدد خواهند داشت.

تبلیغ نویسی روابط قوی ایجاد می کند

90 درصد از کسب و کارها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند – جای تعجب نیست که چرا. تولید محتوای ارزشمند کار زیادی می طلبد. اما در دراز مدت نتیجه می دهد.

هیچ موفقیتی بدون داشتن مشتریان وفاداری که به شرکت شما  ، به برند شما اعتماد دارند و سابقه ارتباط با شما دارند ممکن نیست. اما، ایجاد اعتماد مستلزم تعهد برای پاسخ به نیازها یا سؤالات مشتریان است. دستیابی به آن بدون تبلیغ نویسی غیرممکن است.

تبلیغ نویس ها جادوگرانی هستند که می توانند با مخاطبان روابط عاطفی قوی ایجاد کنند  و به آنها حس ارزشمندی بدهند .

تبلیغ نویسی رتبه بندی سئو سایت را بهبود می دهد

در واقع، تبلیغ نویسی موثر برای سئو می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند. تبلیغ نویس ها اغلب متخصصان سئو هستند که نسخه های غنی از کلمات کلیدی را تولید می کنند که کاملاً در صفحه بهینه شده اند.

بنابراین، تبلیغ نویس ها می دانند که چگونه محتوای ارزشمند تولید کنند  و آن را با سئو ترکیب کنند. در نتیجه، ترافیک با کیفیت بهتری برای محصولات و خدمات خود ایجاد می کنید.

انواع تبلیغ نویسی برای سئو سایت چیست؟

تبلیغ نویسی بهینه شده برای سئو

تبلیغ نویسی سئو در تلاش است تا کلمات کلیدی را به صورت استراتژیک ادغام کند تا توجه موتورهای جستجو را جلب کند و ارزش و بهترین تجربه خواندن را برای خوانندگان ارائه دهد.

بازاریابان از سئو استفاده می کنند تا قابلیت برند خود را بهبود بخشند

تبلیغ نویسی سئو این پتانسیل را دارد که ترافیک خوبی  را به وب سایت شما جذب کند و به طور بالقوه آنها را به خریدار تبدیل کند.

تبلیغ نویس ها از تاکتیک‌های مختلفی استفاده می‌کند تا به موتورهای جستجو نشان دهد که این صفحه بهترین انتخاب برای پرس و جوهای آنها است.

مراحل تبلیغ نویسی برای سئو سایت

وبلاگ ها

کلمه کلیدی

عناوین

توضیحات اولیه

متون اصلی

سوالات

سرفصل ها و زیرعنوان ها

هدف این است که ترافیک را به وب سایت خود بیاورید و با تکنیک های سئو، آنها را در صفحه نگه دارید.

تبلیغ نویسی وبسایت

اسکرین شات صفحه اصلی وبسایت میرغیاثی

هدف تبلیغ نویسی و نوشتن محتوای وب‌سایت ایجاد یک محتوای قانع‌کننده است

صفحات فرود، وبلاگ‌ها ، صفحات محصول و غیره. این اطمینان را ایجاد می‌کند که بازدیدکنندگان یک وب‌سایت اطلاعاتی به دست می‌آورند، که می‌تواند منجر به خرید شود.

همچنین یک راه عالی برای اینکه متوجه بشیم بازدیدکنندگان در کدام صفحه بیشترین زمان را می گذرانند و به چه موضوعاتی علاقه دارند.

تبلیغ نویسی وبسایت

تبلیغ نویسی چیست؟  نمونه تبلیغ نویسی  وب سایت

تبلیغ نویسی در اینستاگرام

تبلیغ ‌نویسی در اینستاگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی هنر تولید محتوایی است که مخاطبان شما را در اینستاگرام و دیگر پلتفرم‌های اجتماعی جذب می‌کند. تبلیغ نویسان اینستاگرام و دیگر رسانه‌های اجتماعی مسئول ایجاد پست‌هایی با ارزش، جذاب و تأثیرگذار هستند که به ایجاد تعامل، تأثیرگذاری بر رفتار و افزایش فروش کمک می‌کنند.

رسانه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام فضای ایده آلی برای برندها هستند تا شخصیت خود را به نمایش بگذارند و روابط بلندمدت با مخاطبان خود ایجاد کنند.

به عنوان یک برند، هدف شما از ایجاد محتوای پست در اینستاگرام نباید با پست های TikTok یا تلگرام یکسان باشد. به عنوان مثال، در اینستاگرام، ممکن است بخواهید محصولات خود را به نمایش بگذارید و از تکنیک‌های داستان سرایی خلاقانه برای جذب کاربران استفاده کنید. در حالی که – در تلگرام، یک محتوا مینویسید که افراد را تشویق می کند به بازدید از وب سایت شما یا خرید یک محصول عمل کنند.

نمونه تبلیغ اینستاگرامی-تبلیغ نویسی برای محصول قهوه

تبلیغ ‌نویسی ایمیل

تبلیغ نویسی ایمیل فرآیند نوشتن ایمیلی است که مشتری فعلی یا بالقوه را متقاعد می کند تا اقدام خاصی مانند کلیک کردن بر روی یک لینک یا خرید انجام دهد.

تبلیغ نویس ها از مهارت‌های خود برای ایجاد ایمیل‌های متقاعدکننده استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به افزایش فروش و تبدیل شود.

تبلیغ نویسی برای ایمیل کمی با انواع دیگر تبلیغ نویسی متفاوت است. تبلیغ نویس ها با ترغیب کاربران چه با کلیک کردن به صفحه فرود یا خرید، موضوع و محتوای اصلی را مؤثر می‌سازند.

تبلبغ نویسی برای ایمیل هیچ تفاوتی با سایر اشکال بازاریابی ندارد. برای مؤثر بودن، نوشتن ایمیل شما باید متقاعدکننده، مرتبط و برای مخاطبان شما جالب باشد.

تبلیغ نویس تبلیغات (تبلیغ نویسی تبلیغاتی)

تبلیغ نویسی تبلیغاتی شکلی از محتوای برند است. با برجسته کردن مزایا و پرداختن به مشکلات احتمالی، جای تعامل سنتی بین خریدار بالقوه و فروشنده را می گیرد.

محتوای آگهی جذاب نشان می دهد که چگونه محصول یا خدمات شرکت می تواند مشکلات شما را حل کند. تبلیغ ‌نویسان این نوع تبلیغات از صرفه‌جویی در هزینه ها، تخفیف‌ها و آموزش های رایگان برای ترغیب مخاطبان برای خرید استفاده می‌کنند.

تبلیغ نویسی برای تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی تبلیغات کوتاه و یک تا دو دقیقه ای هستند که قبل از نمایش و در طول یک برنامه پخش می شوند. آگهی تبلیغاتی افرادی را که آگهی را تماشا می کنند تشویق به خرید می کند .

 هدف تبلیغ نویسی تبلیغات تلویزیونی ایجاد پیامی واضح و قانع‌کننده است .

تبلیغ ‌نویسی برای فروش سریع

تبلیغ نویسی برای فروش سریع روشی برای نوشتن است که افراد را تشویق می‌کند تا با استفاده از زبان متقاعدکننده، خریدی فوری انجام دهند.

تبلیغ نویسی فروش سریع بر روی اقدامات فوری به محض خواندن محتوا توسط خوانندگان تمرکز می کند.

از همان فرمول بازاریابی استفاده می کند، اما در عوض یک هدف در ذهن دارد: جذب افراد برای فروش.

تبلیغ نویسی فروش سریع ، متن و محتوایی است که نشان می دهد برند شما چه چیزی ارائه می دهد و چرا بهترین انتخاب است.

تبلیغ نویسی صفحه فرود

یک صفحه فرود باید یک هدف واضح داشته باشد، مانند ثبت نام در خبرنامه، دانلود کتاب الکترونیکی یا خرید. همه چیز در صفحه باید از این هدف ختم شود و بازدیدکنندگان را وادار به اقدام کند.

صفحات فرود برای افزایش نرخ تبدیل مشتری سرد یه مشتری گرم و در نتیجه خرید است. کسب و کارها باید تمام انرژی خود را بر روی مخاطب هدف متمرکز کنند، نه اینکه توجه را در کانال های مختلف مانند صفحه اصلی وب سایت، توضیحات محصول و غیره پخش کنند. در نتیجه، بازدیدکنندگان احتمال بیشتری دارد که اقدام به خرید کنند

نمونه صفحه فرود که تبلیغ نویسی روی آن انجام شده است.

تبلیغ نویسی صفحه محصول

تبلیغ نویسسی صفحه محصول مزایا و ویژگی‌های کلیدی را خلاصه می‌کند که برای مخاطبان شما بسیار مفید است. باید به همه نکات بپردازد، اما نه با جزئیاتی که صفحه را بیش از حد به هم ریخته کند.

تبلیغ نویسی بروشور و تراکت

تبلیغ نویسی  بروشور و تراکت هنر نوشتن برای یک کالا یا خدمات است که می تواند چاپ شود و در اختیار مشتریان بالقوه قرار گیرد. این نوع تبلیغ نویسی خواننده را متقاعد می کند که باید محصول یا خدمات را بخرد.

باید واضح، مختصر و جذاب باشد تا اطمینان حاصل شود که خواننده می تواند ویژگی های کلیدی یک محصول را به طور چشمگیری به خاطر بسپارد و درک کند.

تبلیغ ‌نویسی B2B

تبلیغ نویسی هنر نوشتن متنی متقاعدکننده برای تشویق یا متقاعد کردن کسی است. در تبلیغ نویسی B2B کسب‌وکارها هدف قرار می‌گیرند و سایر متخصصان کسب‌وکار به عنوان مخاطبان اصلی آن‌ها هستند.

تبلیغ نویسی  B2B تضمین می کند که پیام برند شما به سرعت و به درستی به دست مصرف کننده واقعی می رسد. تبلیغ نویسی B2B برای اعتبار برند شما ضروری است.

همچنین می تواند به شما در بهبود فروش ، افزایش نرخ تبدیل و افزایش درآمد کمک کند.

تبلیغ نویسی کاغذ سفید

تبلیغ نویسی  کاغذ سفید به فرآیند نوشتن یک محتوا اشاره دارد که حاوی یک استدلال است، و یک هدف خاصی را دنبال می کند و دلایل محکمی را برای تأیید ارائه می دهد. کاغذهای سفید افرادی را هدف قرار می دهند که می خواهند درباره یک موضوع خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند.

این به شرکت‌ها فرصت می‌دهد تا با ایجاد صفحات فرود چند مرحله ای، مخاطبان  باید اطلاعات خود را برای دریافت نتیجه ارائه دهند.

تبلیغ نویسی PDF

نمونه دیگری از محتوا شامل یک کتاب تبلیغ نوسی PDF است.

PDF محتوای طولانی ای است که خوانندگان را با اطلاعات ارزشمند در مورد علایق خود آشنا می کند.

تبلیغ نویسی PDF  یکی از بهترین راههای جذب مشتری و به دست آوردن علایق مخاطب است.  این به شما کمک می کند بعداً یک تجربه محتوای شخصی تر برای خوانندگان خود ایجاد کنید.

نظرات شرکت کنندگان

نمونه کراسل نظرات مشتریان در وبسایت میرغیاثی تبلیغ نویس

درج نظرات شرکت کنندگان روشی عالی برای نشان دادن اینکه چگونه محصول یا خدمات شما در سناریوهای مختلف زندگی واقعی باعث بهبودی کیفیف زندگی می شود. درج نظرات شرکت کنندگان به شما اجازه می دهند اطلاعات بیشتری در مورد فرآیند، نتیجه و آنچه کاربر آموخته یا تجربه کرده است، ارائه دهید.

نظرات شرکت کنندگان یکی از ابزارهای بازاریابی هستند زیرا نگاهی به پشت صحنه موفقیت های شرکت هایی که محصول شما را اجرا کرده اند را در اختیار کاربران قرار می دهند. آنها به مردم کمک می کنند ببینند شما چه توانایی هایی دارید و به آنها دلیلی در قالب داستان می دهند تا علاقه مند به دانستن بیشتر باشند.

تبلیغ نویسی دیجیتال مارکتینگ

تبلیغ نویسی دیجیتال مارکتینگ به نوشتن توضیحات محصول و محتوا برای وب سایت هایی که کالا یا خدمات می فروشند اشاره دارد. هدف اصلی تبلیغ نویسی دیجیتال مارکتینگ سایت کمک به خریداران است که تصمیم بگیرند آیا محصول ارزش خرید دارد یا خیر.

تبلیغ نویسی دیجیتال مارکتینگ طیف وسیعی از وظایفی است که برای جان بخشیدن به محصول یا خدمات خود مورد نیاز است. این می تواند شامل تولید محتوا، ایجاد تبلیغات، ایجاد ایمیل و کار با رسانه های اجتماعی باشد.

تبلیغ نویسی توضیحات محصول

تبلیغ نویسی توضیحات محصول بخشی از تبلیغ نویسی است که در آن فرد متنی مختصر، قانع کننده و متقاعد کننده ایجاد می کند که مشتریان بالقوه را برای خرید محصول شما متقاعد می کند.

توضیحات محصول توصیفی از محصول شما است که به توصیف ویژگی ها و مزایای آن کمک می کند، که می تواند به کاربران کمک کند تا تصمیمی آگاهانه در مورد خرید آن بگیرند.

توضیحات محصول اولین چیزی است که کاربر هنگام تصمیم گیری برای خرید محصول شما می خواند. شامل اطلاعاتی در مورد اینکه چه چیزی محصولات شما را منحصر به فرد می کند و چگونه به رشد شما کمک می کند.

تبلیغات محصول و خدمات

نمونه تبلیغ شرکت اپل-محصول آی پد- تبلیغ نویسی

تبلیغات محصول و خدمات مانند هر تبلیغ دیگری برای ترغیب مخاطب هدف به خرید طراحی شده است. تفاوت اصلی با سایر تبلیغات ، شامل ارائه محصولات جدید یا متفاوت بر اساس نیازهای شخصی مخاطب است.

تبلیغات محصول و خدمات یک آگهی تجاری است که فروش نوع خاصی از کالا یا خدمات را تبلیغ می کند. کانال نمایش تبلیغات محصول ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پخش تلویزیونی

رسانه شبکه های اجتماعی

روزنامه ها و مجلات

تبلیغ ‌نویسی اسکریپت

اسکریپت نویسی به ایجاد این اسکریپت ها در بسیاری از زمینه ها مانند فیلم ها، نمایش های تلویزیونی یا بازی های ویدیویی اشاره دارد. فیلمنامه ها را می توان در هر موضوعی نوشت و به انتقال یک دیدگاه خاص یا برانگیختن احساسی در بیننده/خواننده کمک کرد.

مهارت های یک تبلیغ نویس چیست؟

تقاضای کار این روزها برای تبلیغ نویس ها زیاد است ، زیرا کسب و کارها ارزش یک تبلیغ نویس را به خوبی می دانند . مهارت‌های تبلیغ نویسی به شما کمک می‌کند تبلیغات قانع‌کننده بنویسبد ، محتوای وب ‌سایتی بنویسید که ترافیک را افزایش دهد و و همین افزایش ترافیک باعث افزایش فروش می شود .

مهارت تحقیق

تحقیق مهارتی است که به تبلیغ نویسان کمک می کند تا درک عمیق تری به محصول یا خدمات داشته باشند  و همین امر باعث می شود تا تبلیغ بهتری بنویسند.

تبلیغ نویس ها  باید بتوانند تمام اطلاعات لازم را تحقیق و جمع آوری و دسته بندی کنند. ممکن است شامل انجام مصاحبه، بررسی داده ها و انالیز رقبا ،  کار یک تبلیغ نویس شامل پست های وبلاگ ، مقالات و محتوای متنی است.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی فرآیند یافتن کلمات کلیدی یا عباراتی است که وب سایت شما ممکن است در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه بندی کند. این بخش مهمی از هر استراتژی سئو است که به شما کمک می کند تعیین کنید که افراد ممکن است چه کلمات یا عباراتی را در موتورهای جستجو تایپ کنند تا سایت شما را پیدا کنند.

بنابراین ، کلمات کلیدی بخشی جدایی ناپذیر از تبلیغ نویسی است. انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای موفقیت در سئو ضروری است.

در سال های گذشته، گوگل الگوریتم های خود را تغییر داده است. اما نقش تحقیق کلمات کلیدی همچنان برجسته است.

 یکی از وب سایت های پیدا کردن کلمات کلیدی

Keywordtool.io

ساده سازی

بدون توجه به موضوع یا محصول و خدمات ،  تبلیغ نویس ها باید  پیام خود را به سادگی و صریح منتقل کنند.

به قول انیشتین ، “اگر موضوعی را درک نکردی و نفهمیدید نمیتوند آن را ساده و روان توضیح دهید “.

تبلیغ نویس ها باید پیچیده‌ترین موضوعات را به متن‌های قابل فهم برای افراد عادی تبدیل کنند.

چطور باید این کار رو انجام داد؟

دنیا را از  چشم خوانندگان معمولی ببینید – همدلی در این زمینه اهمیت دارد.

اطلاعات را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید.

از زبان روزمره بدون اصطلاحات فنی اضافی استفاده کنید .

ساختار جمله و گرامر

این مهارت به تبلیغ نویس ها کمک می کند تا متون جذاب و خواندنی تولید کنند که مخاطب را به طرف خود جذب کند.

محاوره نویسی

تبلیغ نویس های بزرگ باید به صورت محاوره ای بنویسند، مثل زمانی که با دوست صمیمی خود در حال صحبت کردن هستید . همه از گردهمایی های دوستانه و گوش دادن به داستان های جذاب لذت می برند.

محاوره نویسی سبکی از نوشتن است که از زبان روزمره برای برقراری ارتباط با خواننده استفاده می کند. وقتی این نوع متن را می خوانید، احساس می کنید با نویسنده صحبت می کنید.

برخی از ویژگی های مکالمه نویسی عبارتند از: استفاده از ضمایر اول و دوم شخص و غیر رسمی بودن.

بازخورد دوستانه

همه از کار با تبلیغ نویس ها  لذت می برند زیرا به مخاطب کمک می کند که زودتر به هدف خوشون برسند

چطور پروژه تبلیغ نویسی بگیریم؟

به مبانی تبلیغ نویسی مسلط شوید

تبلیغ نویسی شکلی از نوشتن است که اصول اساسی خاصی برای نوشتن پیروی می کند ، مانند اینکه می‌توانید متن را جذاب ‌تر کنید. تبلیغ نویسی با سایر اشکال نوشتاری متفاوت است زیرا بر متن تمرکز دارد و برای اهداف بازاریابی استفاده می شود. به همین دلیل، تبلیغ نویس ها مهارت های ارتباطی  خوب بلدند و با مشتریان مصاحبه می کنند. علاوه بر این، تبلیغ نویس ها  ممکن است نیاز به نوشتن محتوای وب سایت، ایمیل ها یا پست های رسانه های اجتماعی داشته باشند.

کار های که یک تبلیغ نویس میتواند انجام دهد ، مانند توسعه قیف های فروش یا طراحی صفحات فروش.

برای پیدا کردن شغل و یا گرفتن پروژه تبلغ نویسی ، باید از حوزه کاری خود شروع کنید و سایت خودتون رو تبلیغ کنید و یواش یواش گسترش بدین. با این حال، یادگیری نحوه نوشتن ساده ترین و سریع ترین راه برای ورود به صنعت است. نوشتن از این جهت مهم است که تنها راه ارتباط یک کسب و کار با مشتریانش باشد. یک تبلیغ نویس با سبک نوشتاری ضعیف فرصت‌های کمتری برای بالا رفتن از نردبان شغلی خواهد داشت.

از زبان روز مره در تبلیغ نویسی استفاده کنید

تبلیغ نویسی باید محاوره‌ای باشد، با لحنی که عموم مردم استفاده می کنند یاشد . محاوره ای نوشتن باعث در گیر شدن مخاطب می شود و افراد بیشتری تبلیغ شما را می بینند  و به مخاطب  کمک می کند تا با خواننده ارتباط عاطفی  برقرار کند .

پس از نوشتن متن  خود با صدای بلند بخوانید تا ببینید آیا خشمگین می شوید یا خیر. اگر خشمگین شدید ، برگردید متن رو مرور کنید  ، و آن را اصلاح کنید.

یک تبلیغ نویس به مهارت مهارت نوسیندگی تقریبا خوبی نیاز مند است . علاوه بر این، یک تبلیغ نویس باید عاشق کلمات باشد  ، دایره لغات گسترده و قوی داشته باشد ،این موضوعات برای موفقیت یک تبلیغ نویسرایتر ضروری است.

یک تبلیغ نویس صاحب سبک باشید

تبلیغ نویس ها باید دارای سبکی منحصر به فرد باشند تا به واسطه آن سبک شناخته شوند . هنگامی که دارری سبک منصر به فرد خود  شدید به عنوان یک متخصص شناخته می شوید .

تبلیغ نویس های صاحب سبک  معروف تر  و اعتبار بیشتری دارند. تبلیغ نویس های صاحب سبک  برای خدمات خود هزینه بیشتری دریافت می‌کنند ، زیرا در ضمینه تبلیغ نویسی تخصص و کارایی بیشتری دارند .. .

 بزرگان  تبلیغ نویسی و صاحب سبک روابط عاطفی و عمیق تری با مشتریان خود ایجاد می کنند  و باعث رشد کسب بو کارشان می شوند به کسب و کار ها یاد می دهند از کجا شروع کنند و یا اینکه مشکل بیزنشان را حل کنند .

سبک تبلیغ نویسی خود را ارتقاع دهید – تمرین کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود مهارت‌های نوشتاری، تمرین، تمرین و تمرین بیشتر است – هر چه بیشتر بنویسید، بهتر می‌شوید. می توانید با نوشتن برای خودتان، سپس برای دوستانتان و سپس داوطلبانه برای شرکت های کوچک شروع کنید.

به عنوان فریلنسینگ کار کنید

مردی که روی میز با لپتاپ خود کار میکند-تبلیغ نویسی فریلنسر

هنگام شروع به عنوان یک تبلیغ نویس، یکی از راه های یافتن کار، کار کردن به عنوان فریلنسینگ است. پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی  زیادی وجود دارد که هر کدام رویکرد منحصر به فرد خود را دارند.

این پلتفرم‌ها می‌توانند شما را با مشتریانی در سرتاسر ایران مرتبط کنند که به دنبال تبلیغ نویس های سطح ابتدایی هستند که می‌توانند برای خدمات خود هزینه پایینی دریافت کنند. پس از اینکه اولین مشتری خود را به دست آوردید، می توانید راه را به سطوح بالاتر هموار کنید، سبد خود را متنوع کنید و قیمت را بر این اساس افزایش دهید.

قبیله سازی در تبلیغ نویسی

هنگامی که به صورت حرفه ای در زمینه تبلیغ نویسی شروع به فعالیت کردید و شخصیت خودتان را رشد دادید ، قبیله سازی کنید و شبکه ای را ایجاد می کنید که هر زمان که نیاز باشد برای استفاده از خدمات شما آماده است.

قبیله سازی  گواهی نهایی از یک ارتباط 1 به 1 بین دوستان، کارفرمایان یا همکاران است. اگر به دنبال راه هایی برای ایجاد قبیله بیشتر هستید، با ایجاد یک رابطه شخصی با منبع قبیله خود شروع کنید.

ایجاد یک شبکه شخصی یکی از مهمترین کارهایی است که می توانید هنگام شروع حرفه خود انجام دهید تا به موفقیت بیشتری دست یابید. تنها چیزی که باید روی آن تمرکز کنید این است که 100٪ از توان خود استفاده کنید، برای اینکه مشتری بازخورد بیشتری بگیرد

بنابراین، فداکاری و از خود گذشتگی پتانسیل این را فراهم میکنه که یک شبکه قوی ایجاد کنید .

چطور در تبلیغ نویسی پیشرفت کنم؟

اصول سئو را یاد بگیرید

سئو فرآیندی است که در طول زمان قابل یادگیری و بهبود است. هدف سئو این است که وب سایت شما را بر اساس شرایط مرتبط رتبه بندی کند .

برای اینکه به عنوان یک تبلیغ نویس در صفحه اول گوگل قرار بگیرد، مهم است که محتوای با کیفیت بالا را به طور مداوم منتشر کنید. یک تبلیغ نویس همچنین می‌تواند کانالی ایجاد کند که با استفاده از اصول سئو، ترافیک و درآمد مستمر ایجاد کند.

سئو به زمان نیاز دارد تا مقیاس شود. اما شما می توانید آن را از طریق جستجوهای تخصصی و کلمات کلیدی مطالعه و تمرین کنید.

تبلیغ نویسی یکی از بهترین راه‌ها برای سئو است

پیدا کردن کلمات کلیدی

تحقیق در مورد کلمات کلیدی قبل از نوشتن یک محتوا ضروری است. این به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی بالقوه را شناسایی کنید، ایده ها رو پرورش دهید و یک عبارت کلیدی پیدا کنید که متناسب با مقاله شما باشد .

فرآیند بکار گیری کلمه کلیدی شامل مراحل زیر است:

1) کلمات کلیدی را شناسایی کنید

2) ایده ها را پرورش دهید

3) یک عبارت کلیدی پیدا کنید که متناسب با مقاله شما باشد .

4) فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط ایجاد کنید

5) از کلمات کلیدی در مقاله خود استفاده کنید

6) دقت کنید سرقت ادبی نباشد

۷) محتوای خود را منتشر کنید

تبلیغ نویسی تیتر وعنوان

مهمترین مهارت یک تبلیغ نویس  جلب توجه خوانندگان و متقاعد کردن مخاطب  برای اقدام است. یکی از راه‌های انجام این کار استفاده از یک تیتر  و عنوان  جسورانه و جذاب است.

توانایی خود را در نوشتن تیتر و عنوان ارتقاع دهید. شما باید آنچه را که مشتریان از محصول شما باید بدانند  را در چند کلمه ذکر کنید.

ارائه مزیت رقابتی

مزیت رقابتی عبارتی مختصر است که نشان می‌دهد یک کسب‌وکار چه چیزی ارائه می‌دهد و چرا با رقبا متفاوت است. این بخش ضروری است، چه برای یک وب سایت یا یک بروشور .

هنگامی که بتوانید به طور خلاصه مزیت رقابتی و ارزش منحصر به فردی را که شرکت شما ارائه می دهد بیان کنید، می توانید تعداد مخاطب زیادی را جذب کنید و مزیت رقابتی و منحصر به فرد شما مخاطب یا خریدار را هیجان زده کند .

تمرکز شما باید روی مزیت رقابتی و ارزش منحصر به فرد باشد  و متنی را بنویسید که شما را از رقبا متمایز می کند.

لحن مکالمه در تبلیغ نویسی

لحن مکالمه ای که در رتبلیغ نویسی و ارتباطات استفاده می شود باید بیشتر شبیه یک مکالمه غیررسمی باشد و این تصور را ایجاد کند که یک مکالمه خودمانی باست . این باعث می شود مردم احساس کنند که نه تنها با یک شرکت بلکه با یک شخص صحبت می کنند.

بنابراین، به یاد داشته باشید که تصویر شخصی را بسازید که نمایانگر کل مخاطبان باشد. و همانطور که با دوستان خود صحبت می کنید، با مخاطب صحبت کنید.

تبلیغ نویسی فروش محصول و خدمات

یادگیری تبلیغ نویسی  فروش به شما این مهارت می دهد تا محتوای متقاعدکننده ایجاد کنید که خوانندگان را وادار به خرید از شما می کند.

توانایی نوشتن صفحه فروش یک مهارت استثنایی است که می تواند باعث رشد یا شکست حرفه ای شما شود.

تبلیغ نویسی ایمیل را یاد بگیرید

نوشتن ایمیل مهارتی است که می تواند به شما در ایجاد اعتماد بین مخاطبان، افزایش وفاداری به برند و بهبود اثربخشی کلی ایمیل مارکتینگ کمک کند. نوشتن ایمیل به برندها نیاز دارد که یاد بگیرند چگونه پیشنهادهای قانع کننده بنویسید .

تبلیغ نویسی تیزر تلوزیونی

تبلیغات تلویزیونی تبلیغات کوتاه و یک تا دو دقیقه ای هستند که قبل از نمایش و در طول یک برنامه پخش می شوند. آگهی تبلیغاتی افرادی را که آگهی را تماشا می کنند تشویق به خرید می کند .

 هدف تبلیغ نویسی تبلیغات تلویزیونی و تیزر ایجاد پیامی واضح و قانع‌کننده است .

دانش تبلیغ نویسی: فرآیند کار یک تبلیغ نویس چیست؟

تولید ایده

یکی از راه های ایجاد ایده برای تبلیغ نویسی ، فکر کردن در مورد ارتباط محصول شما با افرادی است که ممکن است از آن استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک برنامه برنامه غذایی هستید که به کاهش وزن کاربران کمک می کند، ممکن است به این فکر کنید که افرادی که از برنامه شما استفاده می کنند چگونه می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. سپس یک متنی می نویسید که به آن افراد کمک می کند تا به فرم ایدعالشان برسند.

تحقیق در مورد مشتری هدف

اگر برای مشتری هدف خود می نویسید، از زبانی که آنها صحبت می کنند و می فهمند استفاده کنید. درباره مخاطب تحقیق کنید و درک کنید که مردم چگونه در مورد موضوعات به زبان خودشان صحبت می کنند. بسیار مهم است که هنگام نوشتن برای مشتری هدف خود دقیق و جامع باشید تا آنها احساس کنند که شما شخصاً آنها را درک می کنید.

لحن مناسب

تنظیم لحن نوشتاری مناسب به دلایل مختلفی از جمله ارتباط با صدای برند و داستان شما بسیار مهم است.

لحن یک نوشته نشان دهنده نگرش و بیان یک برنده . می تواند ساده، غریب و بازیگوش و جدی باشد.

برای تنظیم لحن مناسب برای نوشتن، به نکات زیر توجه کنید:

مخاطب شما کیست

چه چیزی می خواهند بشنوند

نکات اصلی متن شما چیست؟

آنها دوست دارند اطلاعات را با چه روش و لحنی دریافت کنند؟

به عنوان مثال، اگر سن مخاطب شما بین 55 تا 65 سال است، ممکن است بخواهید لحن نوشتاری رسمی را انتخاب کنید.

نوشتن متن تاثیر گذار

متن و محتوا تاثیر گذار به شرکت شما کمک می کنند در یک بازار شلوغ بدرخشید . هنگام نوشتن محتوا برای اهداف بازاریابی باید واضح، مختصر و جذاب باشید.

نوشتن فرآیندی از تولید محتوا است که به طور مداوم در حال برآورده کردن نیازهای مخاطب می باشد ، کمتر اشتباه می کند و باعث می شود مخاطب به شما برند شما علاقه مند شود. این امر مستلزم استفاده از زبان مخاطب هدف، سازگار بودن و ایجاد یک داستان جذاب است.

ویرایش متن تبلیغ نویسی شده

ویرایش متن شامل ویرایش دستور زبان، املا و علائم نگارشی که مت شما را ساده و خوانا می کند.

باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما نیازهای مخاطبان شما را برآورده می کند.

استفاده از صفحات ویکی پدیا

ویکی پدیا یک دایره المعارف قوی است که می تواند رادهنمی برای نوشتن تبلیغ شما باشد.

از Wikipedia.org دیدن کنید و کلمه کلیدی را جستجو کنید. لیستی از صفحاتی که کلمه یا عبارت مورد نظر شما را در عنوان خود دارند به شما ارائه می دهد.

نظرات مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید

بررسی محصول رقبا برای بهبود بخشیدن به محصول خودتان بسیار مهم است  

به عنوان مثال، اگر تو کار طراحی وب سایت هستید ، شرکت های مش مشابه را پیدا  کنید و نظرات مشتریان را بخوانید.

روی کامنت های منفی تمرکز کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید مشتریان چه می خواهند .

سپس طبق نظرات مشتریان نقاط منفی خود را اصلاح کنید ، این باعث می شود نسبت به رقب متمایز شود .

نظرسنجی از مشتریان

نظرسنجی های مشتریان باعث میشود کیفیت محصول را ارتقع بدید ، پشتیبانی از محصول را افزایش بدید. نگرشی که  مشتری را وادار به خرید کرده و آن را در اولویت قرار دهید، این اطلاعات می تواند در نوشن محتوای متقاعد کننده بسیار ارزشمند باشد.

مصاحبه ها مانند نظرسنجی هستند، اما با سوالات عمیق تر. همچنین می توانید از مشتریان خود بخواهید تصویری از برند خود ترسیم کنند. این نوع بازخورد به ویژه در نوشتن محتوای متقاعدکننده مفید است.

نظرسنجی های یک طرفه همیشه مفید نیستند، به خصوص اگر سوالات درستی نپرسند. قبل از ارسال نظرسنجی، باید برای درک مشتری خود وقت بگذارید. بنابراین، سوالات مرتبطی را بپرسید که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کند.

رسانه های اجتماعی( اینستاگرام ، تلگرام و …)

فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی را رصد کنید همکاران خود را فالو کنید تا زبان مخاطبان خود را بفهمید و نیازهای آنها را برآورده کنید.

خرید دوره های آنلاین

دوره های آنلاین رو شرکت کنید ، فهرست مطالب آن را بررسی کنید. به شما کمک می کند دوره خود را اصلاح و یا مطالبی را اضافه و کم کنید .

چند استراتژی تبلیغ نویسی

AIDA

AIDA محبوب ترین فرمول تبلیغ نویسی

آلبرت سیوریاک برای اولین بار این رویکرد را در کتاب پیشگام خود “جنگ بازاریابی” در سال 1997 مطرح کرد.

فرمول AIDA ساختاری را برای یک متن تعریف می کند – توجه، علاقه، میل و اقدام به خرید.

توجه (Attention) اولین قدم جلب توجه مخاطب با یک عنوان ، تیتر و یا موضوع جذاب.

مثال:

تیتر های حاشیه ای ، مانند –

کلمات کلیدی مرده اند!

با آمار شروع کنید –

آیا می دانستید روزانه 4 میلیون وبلاگ منتشر می شود؟

یک سوال بپرسید –

 آیا می خواهید فروش خود را افزایش دهید؟

علاقه ( Interest)

پس از جلب توجه، کاری کنید که مطالعه متن برای کاربر جذاب شود و کاربر تمایل به مطالعه ادامه متن پیدا کند.

ایجاد میل و شوق در مخاطب(Desire)

 شما به آرامی میل و شوق را در مخاطب ایجاد می کنید، اما با اطلاعات و آمار واقعی  احساست مخاطب را در گیر کنید برای خرید محصول و خدمات سعی کنید برای مشکل راه حل های تضمینی  ارائه دهید.

دعوت به عمل (Action)

هنگامی که این مرحله متقاعدسازی به درستی انجام شود، خواننده را وادار می کند تا اقدام کند و آن را به محصول یا خدمات مورد نظر خرید کند.

مطمئن شوید که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان قرار داده اید و از فراخوان های قوی برای اقدام در سراسر متن خود استفاده کنید تا خوانندگان را برای برداشتن گام های بعدی ترغیب کنید.

قلاب

قلاب – اولین خط یا آغاز داستانی که می خواهد توجه خوانندگان را به خود جلب کند. مخاطب را وارد عمل می‌کند و با تکنیک‌های مختلف باعث کنجکاوی مخاطب می شود:

مثل سؤالات، آمار و طرح مشکلات و ار  ئه راه حل

داستان سرایی

داستان‌سرایی در تبلیغات و بازاریابی به معنای استفاده از روایت (داستان) برای انتقال پیام تجاری است. هدف از داستان‌سرایی این است که احساسی را به مخاطب القا کرده و او را به عمل کردن تشویق کنیم، بدون آنکه او را تحت فشار بگذاریم، ویژگی‌های شگفت‌انگیز محصول خود را فریاد بزنیم یا برای جذب او، از هر ترفند و پیشنهادی استفاده کنیم. این کار به مصرف‌کنندگان کمک می‏کند بفهمند چرا باید به برند شما اهمیت بدهند، چون ذهن ما با داستان، ارتباط بهتری برقرار می‌کند و راحت‌تر می‌توانیم آن را بفهمیم.

داستان‌سرایی در بازاریابی تنها به محتوای ویدیویی محدود نمی‌شود. داستان را می‌توان به صورت تصویری، شفاهی یا متنی هم بیان کرد. داستان‌ها را می‌توان از طریق هر سایت، اپلیکیشن، رسانه و هر شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد. داستان‌سرایی می‌تواند به کارشناسان بازاریابی کمک کند در بازاری که با هجوم تبلیغات و انواع حواس‌پرتی مخاطب اشباع شده، صدای خود را به گوش مشتری رسانده، در بازار پیشرفت کند و تبلیغاتی بسازند که در خاطر ماندگار شود.

روایت کردن داستان مثل نقاشی کردن با کلمات است چون با هنر داستان و کلمات، فضایی ملموس را برای مخاطب به تصویر می‌کشیم.

داستان سرایی به برندها اجازه می دهند با به اشتراک گذاشتن داستان های مرتبط ، با مخاطبان ارتباط برقرار کرده و اعتماد ایجاد کنند. همچنین می‌تواند با ارائه مثال‌های دقیق از این که چگونه این محصول و خدمات به شما کمک می کند ، باعث افزایش فروش شود.

با وجود اینکه در حال حاضر فناوری بیش از هر زمان دیگری پیشرفت کرده اما قدرت داستان‌سرایی ثابت باقی مانده است. داستانی که شخصیت‌ها و طرح داستانی جذابی داشته باشد و احساسات زیادی را القا کند، مخاطب برند شما را مجذوب خود می‌کند. داستان‌سرایی در بازاریابی، نه تنها دنیایی از خلاقیت را به روی متخصصان بازاریابی باز می‌کند، بلکه برندها را قادر می‌سازد تا پیام‌های کلیدی را به نحوی منتقل کنند که نیازی به توضیح نداشته باشد. بدون در نظر گرفتن سن مخاطب، درک کردن یک داستان خوب آسان است. یادتان باشد که کشوری مثل ایران، ادبیات داستانی بسیار غنی و با قدمتی طولانی دارد و همین نکته، اثرگذاری داستان‌سرایی را برای جامعه مصرف‌کننده کشور، بیشتر خواهد کرد.

گوش شنوا همیشه وجود دارد، اگر داستان خوبی تعریف کنید…

مزایا > ویژگی ها

وقتی صحبت از تبلیغ نویسی صفحه محصول می شود، اولویت دادن به مزایا بر ویژگی ها ضروری است.

مخاطب هیچ اهمیتی به شما تحصبلات شما رفتار شما و …. نمیدهد تنهنا چیزی برای مخاطب مهمه اینه که و  محصول شما چه کاری می تواند برای آنها انجام دهد.

وب ایت های فروشگاهی  برای فروش و متقاعد کردن  روی تبلیغ نویسی کلمات حساب می کنند.

رونمایی از آی پاد انقلابی در فروش محصول اپل به وجود آورد

ای پاد اپل با فضای ذخیره سازی 4 گیگ 1000 آهنگ را داخل جیب شما آورد

آی‌پاد اولین پخش کننده MP3 در بازار نبود و ارزان‌ترین هم نبود. شرکت‌های دیگر قبلاً محصولاتی مشابه با ویژگی‌های یکسان می‌فروختند، اما آی‌پاد به پرچم‌دار پخش کننده MP3 تبدیل شد.

و اشتباه نکنید، ما ثابت نمی کنیم که ویژگی ها برای توضیحات محصول شما ارزشمند نیستند، بلکه از آنها برای پیام اصلی استفاده می کنیم.

فقط یک محصول را نفروشید – یک تجربه را بفروشید،

چطور این کار رو انجام بدیم ؟

1. نکته کلیدی : حواستان به جیب مشتری باشد – آنها برای به دست آوردن مزایای واقعی پول می پردازند.

2. مزایای محصول و خدماتتون را بیان کنید  زیرا ویژگیهای خوب محصول را سودمند می کنند و درک کنید که چگونه این ویژگی ها مشکلات کاربران را برطرف کرده یا زندگی آنها را ساده می کند.

قبل – بعد – راه حل

قبل – در این قسمت مشکل رو پیدا و بیان می کنید.

بعد در این قسمت مشکل کاملا از بین رفته است.

راه حل – در این بخش راه حلی را ارائه می دهید که مخاطب را به نقطه ایده آل می رساند.

استراتژی تبلیغ نویسی قبل-بعد-راه حل. تبلیغ نویسی صفحه محصول-

اثبات اجتماعی social proof

اثبات اجتماعی یا تایید اجتماعی مفهومی است که رابرت سیالدینی در سال ۱۹۸۴ آن را ابداع کرد، به این مفهوم، تاثیر اجتماعی نیز گفته می‌شود. social proof در روانشناسی بدین معناست که افراد، عمل و اقدامات دیگران را تقلید می‌کنند و به نوعی تحت تاثیر اقدامات و رفتار دیگران قرار می‌گیرند.

اثبات اجتماعی پدیده‌ای روان‌شناختی است که می‌گوید مردم وقتی  می‌خواهند تصمیمی ب‌گیرند، به دیگران – به‌ویژه همسالان خود – اعتماد می کنند.

تقریبا ۴۰ درصد از خریداران و مصرف‌کنندگان بر اساس توصیه‌های خانواده و دوستانشان، محصولی را خریداری می‌کنند و یا برند و فروشگاهی را برای خرید جدید خود انتخاب می‌نمایند. بیشتر از ۸۰ درصد خریداران آنلاین، قبل از خرید، نظرات ثبت شده برای آن کالا را بررسی ‌می‌‌کنند و با تکیه بر آن خرید خود را انجام می‌‌‌دهند.

با توجه به موارد ذکر شده، در یک جمله می‌توان گفت که اثبات اجتماعی باعث افزایش فروش بیشتر محصولات و یا خدمات شده و از این رو یک استراتژی ارزشمند در بازاریابی تلقی می‌شود.

همچنین می‌توانید از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی – توییتر، اینستاگرام ،  تلگرام و لینکدین برای برجسته کردن تأییدیه‌ها و رتبه‌بندی‌های مشتریان استفاده کنید.

گنجاندن اثبات اجتماعی در تبلیغ نویسی یک استراتژی قدرتمند است که به شما کمک می کند فروش بیشتری را انجام بدید.

اثبات اجتماعی به شکل توصیفات، نظرات سایر مصرف کنندگان یا حتی یک فرد مشهور که محصول شما را تأیید می کند ظاهر می شود.

ترس از دست دادن FOMO

پیشنهاد محدود-fomo در تبلیغ نویسی-ترس از دست دادن در تبلیغ نویسی

یکی دیگر از فاکتورهایی مهم در تبلیغ نویسی تکنیک FOMO باید به آن توجه کنید .اگر این حس را در کاربران خود به وجود آورید که با از دست دادن زمان، فرصت داشتن محصول مورد علاقه شان از دست می‌رود، به احتمال زیاد اقدام به خرید می‌کنند!

به همین دلیل خواهید دید: 8 عدد در انبار مانده، 2 ساعت تا پایان فروش، نسخه محدود و غیره.

دعوت به اقدام Call to action

call to action-کال تو اکشن-تبلیغ نویسی

Call to action عبارت یا جمله ای است که در تبلیغات، وب سایت یا کمپین ایمیلی استفاده می شود که خوانندگان را تشویق می کند تا به نوعی اقدام کنند.

آنها از “اینجا را کلیک کنید” تا “به لیست ما بپیوندید” و ابزاری عالی برای تبدیل مخاطب به خریدار است.

دعوت به اقدام برای برای کمپین های فروش بیار حیاطی است. باید به درستی انجام شود تا حس خوبی یه کاربران بدهد. بسیار مهم است که فراخوان اقدام را واضح و کوتاه نگه باشد.

ویژگی های تبلیغ نویس خوب چیست؟

سبک تبلیغ نویسی منحصر به فرد

تبلیغ نویس های بزرگ می‌دانند که چگونه توجه خواننده را جلب کنند و یک جریان ثابت با محتوای منحصر به فرد تولید کنند.

آنها می دانند از چه کلمات و واژگانی در تبلیغ نویسسسی استفاده کنند . اما نحوه ارائه اطلاعات بسیار مهم است. متون ساده و حروف فشرده در آن را بدون فهرست مطالب و بدون پاراگراف تصور کنید.

باید جذاب به نظر برسد  و اگر کسی تصمیم به دریافت اطلاعات داشته باشد، باید اطلاعات کامل و جامعی را دریافت کند.

تبلیغ نویس های بزرگ به جای مشتری حرف میزنند  و سعی می‌کنند محتوا را به نرمی انتقال دهند، محتوا را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنند و نتیجه گیری می کنند

محتوای دارای سبک همچنین به خوانندگان کمک می کند تا به سرعت متوجه شوند که مقاله در مورد چیست.

تیتر ها، زیرعنوان ها و اولین جملات هستند زیرا اولین برداشت مخاطب را تشکیل می دهد.

سئو بهینه شده

محتوای سئو بسیار مهم است زیرا بر نحوه نمایش سایت شما در گوکل و تعداد افرادی که تمایل به کلیک روی وب سایت شما دارند تأثیر می گذارد. این بر ترافیک و نرخ تعامل تأثیر می گذارد و بر موقعیت رتبه بندی شما در صفحات نتایج جستجو تأثیر می گذارد.

سئو عنصری است که می تواند محتوای شما را برای سال های سال زنده نگه دارد. شما می توانید بدون پرداخت یک ریال برای تبلیغات، ترافیک با بازخورد عالی را جذب کنید،

بنابراین، تبلیغ نویس ها، در کنار تسلط بر نوشتن، باید اصول بهینه‌سازی موتورهای جستجو را بدانند و نسخه‌ای تولید کنند که کلمات کلیدی ارزشمند را پوشش دهد.

عمل گرا بودن

تبلیغ نویس با تولید  محتوی تاثیر گذار مخاطبان را به قیف فروش هدایت میکند.

محتوای هدف گرا محتوایی است که بر یک هدف خاص تمرکز دارد. این بدان معنی است که نویسنده با دقت اهداف و استراتژی های خود را برای رسیدن به آن اهداف به صورت سازمان یافته مشخص می کند تا خواننده بفهمد چه اتفاقی می افتد.

محتوای کنش محور نوعی ارتباط متقاعدکننده بر اساس اهداف روشن، مشخص و قابل دستیابی است. این شکل از متقاعدسازی کتبی از نتایج قابل اندازه گیری استفاده می کند تا خوانندگان را متقاعد کند که باید اقدامی انجام دهند.

بنابراین، کارشناسان تبلیغ نویسی با یک ایده شروع می کنند – هدف از نوشتن من چیست؟ پس از آن، کل فرآیند را تنظیم کرده و جهت گیری را حول آن هدف قرار می دهند.

چند نکته برای نوشتن تیتر هایی که فروش بالا دارند

تیترهای خاص بنویسید

تیترهای خاص بهتر از تیترهای عمومی می فروشند. عنوان و تیتر شما باید دقیقاً به مشتری شما بگوید که با خواندن این مقاله چه چیزی به دست می آورد. علاوه بر این، گنجاندن اعداد در یک عنوان جذاب تر از استفاده از کلمات است. اعداد دلالت بر سطحی از ویژگی دارند که مخاطب راحتر متوجه می شود. در نتیجه، تیترهای دارای اعداد مؤثرتر از تیترهای بدون آن هستند.

تیترهای احساسی

بهترین تیترها احساسی هستند. احساسات خواندده را در گیر می کنند، و باعث جلب توجه زیاد می شوند.

کلمات احساسی می توانند تأثیر بیشتری به متن تیتر شما بدهد. تیتر احساسسی این اطمینان را می دهد که مخاطب تیتر شما را ببینند و بخوانند.

اگر آنچه را که در تیتر می خوانند دوست داشته باشند، تا آخر مقاله را ادامه خواهند داد.

استفاده از اعداد در تیتر

گنجاندن اعداد در تبترها آنها را جذاب تر و خاص تر می کند. به عنوان مثال، عنوانی که می‌خواند «5 روش برای افزایش سئوی شما» بیشتر از «راه‌هایی برای افزایش سئوی شما» مورد توجه قرار می‌گیرد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که مردم بیشتر به اعداد دقیق ( مثال:قیمت این محصول 497 تومان است) اعتماد می‌کنند تا اعداد رند(-مثال:قیمت این محصول 500تومان است ) بنابراین اگر می‌خواهید محصول یا خدماتی را بفروشید، استفاده از یک رقم دقیق ادعاهای شما را باورپذیرتر می‌کند.

از Power Words (قدرت درآمد زایی) استفاده کنید

کلمات خاصی در هر زبانی وجود دارد که باعث ایجاد یک  واکنش روانی می شود. این کلمات قدرتمند باعث تحریک احساسات می شوند که به ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصولات یا اقدام کمک می کند.

کلمه قدرت “درآمدزایی” یکی از این نمونه هاست. به افزایش ثبت نام کمک می کند. کلمه دیگری که تأثیر مشابهی دارد کلمه «فوری» است. هنگام استفاده در تیترها یا پاپ آپ ها، مقاومت در برابر آن سخت است .

کلمات فروش، رشد، و قدرتمند باعث می شود مردم بیشتر از محصول/خدمات تبلیغ شده بخواهند. کلمات قدرتمند هستند که باعث می شوند مخاطب متوجه تیتر شود. از آنها برای جلب توجه و نوشتن تیتر و عنوان متقاعدکننده استفاده کنید.

درآمد خود را توربو شارژ کنید

تمام آنچه نیاز است بدانید

فوریت + FOMO در تیترنویسی

هنگام نوشتن تیتر، مهم است که FOMO- یا ترس از دست دادن را فراموش نکنید. FOMO یک احساس قدرتمند است که می تواند افراد را وادار به انجام کاری کند، بنابراین استفاده از آن در سرفصل های خود می تواند منجر به نرخ کلیک بالاتر شود.

20% تخفیف را از دست ندهید

فروش 22 ساعت دیگر به پایان می رسد

یکی بخری یکی می بری

یک مطالعه روان‌شناختی نشان داد که وقتی افراد احساس فوریت می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که سریع عمل کنند و کمتر به مسائل فکر کنند. می تواند منجر به تصمیم گیری ضعیف یا ریسک های غیرضروری آنها شود.

وقتی به درستی استفاده شود، فوریت می‌تواند راهی مؤثر برای ترغیب افراد به اقدام باشد. به عنوان مثال، اگر به دنبال فروش محصولی هستید، استفاده از عباراتی مانند «پیشنهاد زمان محدود» یا «اکنون اقدام کنید» ممکن است مردم را تشویق به خرید محصول شما کند.

تیترهای بنویسید که جلب توجه کنند

از قلاب ها استفاده کنید

تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای جذب خوانندگان و درگیر نگه داشتن آن‌ها استفاده کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

1. آمار

2. حقایق و ارقام

داده ها به خوانندگان دلیل بیشتری می دهد تا فکر کنند آنچه شما می گویید درست است.

3. جذابیت عاطفی

شروع با یک بیانیه غافلگیر کننده می تواند به جذب خوانندگان کمک کند. همچنین آنها را تشویق می کند تا در مورد موضوع مورد نظر سؤال بپرسند که آنها را تا زمانی که پاسخ را بیابند مطالعه کنند.

داستان سرایی کنید

اگر داستانی سرگرم کننده باشد، احتمال تاثیر بیشترب دارد. یک داستان خوب جاودانه است و به خوانندگان کمک می کند آن را به خاطر بسپارند. اگر مقدمه شامل حکایت ها یا مثال ها باشد، درک و به خاطر سپردن مقاله آسان تر خواهد بود.

برای توسعه یک داستان خوب، ابتدا باید هدف خود را شناسایی کنیم. ما از خواننده می خواهیم چه کار کند؟ وقتی این را بدانیم، می‌توانیم داستان خود را مطابق با آن تنظیم کنیم.

اگر هدف متقاعد کردن یا اطلاع‌رسانی است، باید مدارکی را ارائه دهید که استدلال شما را تأیید می‌کند. با این حال، اگر هدف سرگرم کردن است، می توانید خلاقیت بیشتری در داستان سرایی خود داشته باشید.

از کلمه شما استفاده کنید

وقتی صحبت از نوشتن متقاعد کننده می شود، باید از کلمه “شما” استفاده کنید. چرا؟ زیرا وقتی از “شما” استفاده می کنید، نشان می دهد که مستقیماً با خواننده صحبت می کنید. و باعث میشه آم مطمئن تری به نظر بیاید.

علاوه بر این، استفاده از “شما” به خوانندگان کمک می کند تا احساس کنند که در بحث گنجانده شده اند. در نتیجه، احتمال بیشتری وجود دارد که با استدلال شما متقاعد شوند.

جمله اول را کوتاه باشد

زمان آن فرا رسیده است که آموخته های خود را در عمل به کار ببندید، مشتری جذب کنید و محتوای بیشتری بنویسید.

جملات کوتاه باعث می شود افراد زوتر متوجه منظور شما بشوند

میانگین طول جمله 12 کلمه است،

برای اینکه بتوانید مقدمه های جذاب بنویسید به تمرین نیاز ندارید – شروع کنید به عملی کردن آنچه یاد گرفته اید!

ارجاع به آمار رسمی

اگر یک مقاله یا پست وبلاگ شامل آمار باشد، احتمال بیشتری وجد دارد که آن مقاله خوانده شود .

آمار به آنچه می گویید اعتبار می بخشد و مقاله شما را قانع کننده تر می کند. با این حال، از آنها کم استفاده کنید. اگر داده های زیادی وجود داشته باشد، می تواند مخرب باشد.

شناسایی نقاط درد کاربر User Pain

وقتی نوبت به نقاط درد می‌رسد، باید از خود بپرسید : چقدر حاضر هستم برای رفع این درد هزینه کنم؟ تاریخچه کسب و کار پر است از داستان‌های شرکت‌هائی که نقاط درد مشتری را کشف و حل می‌کنند تا رقبای خود را کنار بگذارند.

استفاده افعال دستوری که خوانندگان را وادار به عمل می کند

هنگام ایجاد یک فراخوان برای اقدام، استفاده از افعالی که خوانندگان را به انجام عمل مورد نظر سوق می دهند، حیاتی است.

برخی از نمونه های قدرتمند عبارتند از:

دانلود

خرید کنید

اشتراک در

یک ایمیل دریافت کنید

اینها کلمات دستوری هستند که به تبلیغ نویس ها و نویسندگان محتوا کمک می کنند تا احساس فوریت را ایجاد کنند و خوانندگان را وادار به عمل کنند.

برمنحصر به فرد و ارزشمندی محصولتون تاکید کنید (گاو بنفش)

اینترنت مانند یک ماشین فروش دیجیتال است – میلیون‌ها نفر اقلامی را می‌فروشند و می‌خرند. در بین میلیون ها فروشنده رقابت واقعا سخت میشود

بنابراین، کسب و کارها باید سعی کنند با داشتن یک محصول منحصر به فرد، از رقابت در اقیانوس قرمزخارج شوند. اینجاست که یک ارزش پیشنهادی منحصر به فرد بابعث می شود مخاطب تواین اقیانوس قرمز رقابت شما را ترجیح دهد.

دادن حس کنجکاوی

کنجکاوی یکی از عوامل تحریک انسان هاست.

آموزش می بینید که چطور یک راننده تاکسی در یک ماه یک میلیارد تومان درآمد کسب کرد..

روی طراحی سایت و تبلیغ  کار کنید

در کنار تبلیغ نویسی، عناصر طراحی یک عامل بزرگ قابل توجه هستند.

رنگ های زنده ای که پس زمینه وب سایت شما را متضاد می کند قابل توجه باشند.

باید قابل کلیک به نظر برسد. بنابراین، توصیه می کنیم از جلوه های سه بعدی برای آن استفاده کنید.

برخی از اصول نوشتن ایمیل موثر چیست؟

نوشتنیک تیتر تاثیر گذار

هنگامی که در حال نوشتن ایمیل هستید، تیتر تنها چیزی است که گیرندگان ایمیل می توانند ببینند. بسیار مهم است که تیتر تأثیر قدرتمندی بر خوانندگان بگذارید.

شما ممکن است یکی از موثرترین ایمیل های تبلیغ نویسیس شده را بنویسید- اما اگر یک موضوع عالی نداشته باشید، کاربران هرگز آن را نخواهند دید.

خط اول و تیتر کوتاه باشد

از کلمات اسپم خودداری کنید.

ممکن است ایمیل شما وارد پوشه اسپم شود.

یک سوال بپرسید

چه چیزی باعث میش شود محتوای شما بیش از 10 هزار کلیک ماهانه یگیرد؟

مهلت تعیین کنید

آخرین فرصت برای خرید

خط اول تیتر زرد باشه

توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد.

دستورات بدهید

پی دی اف را دانلود کنید.

یک متن پیش‌نمایش عالی بنویسید

وقتی در حال ارسال ایمیل هستید، مهم است که به چیزی بیش از یک موضوع فکر کنید. متن پیش‌نمایش – قطعه‌ای از متن که قبل از باز کردن پیام در صندوق‌های ورودی افراد ظاهر می‌شود – نیز برای رساندن نظر شما کلیدی است.

بسیاری از بازاریابان ایمیل این جنبه از پیام ایمیل را نادیده می گیرند، اما گیرندگان شما باید آن را ببینند، بنابراین آن را منحصر به فرد کنید و مستقیماً به هدف خود برسید. متن پیش‌نمایش خود را کوتاه نگه دارید و به یاد داشته باشید که ممکن است در صندوق‌های ورودی خاص کوتاه شده باشد. متن پیش‌نمایش خود را آزمایش کنید تا در مورد اینکه چه چیزی برای مخاطبان شما کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، بازخورد دریافت کنید.

استفاده از نام مخاطب–  اسم شخص – شامل یک نام و استفاده از شما

به مشتری خود با نام آنها اشاره کنید و از شما در نوشته های خود استفاده کنید.

این تجربه خوبی  به خوانندگان شما می دهد و باعث می شود آنها احساس خدمانی و اطسمنان کنند.

نتیجه

امیدواریم این راهنما به شما درک بهتری از چیستی تبلیغ نویسی، مهارت‌هایی که برای موفقیت نیاز دارید و انواع مختلف کپی‌رایتینگ به شما دهد.

 

 

سید روح الله میرغیاثی 

تبلیغ نویس و نویسنده

تبلیغ نویسی مهارتی است که برای افزایش تبدیل مخاطب به مشتری  استفاده می شود.

تبلیغ نو یسی به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. همچنین به درک عمیقی از اصول بازاریابی نیاز دارد.

به عنوان یک تبلیغ نویس، باید بدانید که چگونه تصاویر یا توضیحات متن را در موتورهای جستجو بنویسید. شما همچنین باید در مورد کار خود کنجکاو و هیجان زده باشید و همچنین در سایر صنایع مهارت داشته باشید تا بتوانید با اقتدار در مورد آنها بنویسید.

 در نهایت، شما باید مهارت های زبانی خوبی داشته باشید تا نوشتار شما طبیعی و بدون خطا به نظر برسد.

تبلیغ نویسی بازاریابی سئو بر روی کلمات و عبارات مورد استفاده در هنگام توصیف وب سایت شما تمرکز دارد. برای سئو بسیار مهم است زیرا به افزایش دید وب سایت شما کمک می کند، که برای موفقیت کلی سئو ضروری است.

تبلیغ نویسی بخش اساسی بازاریابی است. این شامل نوشتن متونی است که مشتری را هدف قرار می دهد و او را متقاعد می کند که محصول یا خدمات شما را خریداری کند. تبلیغ نویس ها اغلب با طراحان و بازاریابان کار می کنند تا به ایجاد تبلیغات، وب سایت ها، بسته بندی محصول یا سایر مواد بازاریابی کمک کنند.

مهارت تحقیق

کلمات کلیدی

ساده سازی

ساختار جمله و گرامر

محاوره نویسی

بازخورد دوستانه

هنگام شروع به عنوان یک تبلیغ نویس، یکی از راه های یافتن کار، کار کردن به عنوان فریلنسینگ است. پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی  زیادی وجود دارد که هر کدام رویکرد منحصر به فرد خود را دارند.

این پلتفرم‌ها می‌توانند شما را با مشتریانی در سرتاسر ایران مرتبط کنند که به دنبال تبلیغ نویس های سطح ابتدایی هستند که می‌توانند برای خدمات خود هزینه پایینی دریافت کنند. پس از اینکه اولین مشتری خود را به دست آوردید، می توانید راه را به سطوح بالاتر هموار کنید، سبد خود را متنوع کنید و قیمت را بر این اساس افزایش دهید.

سبک تبلیغ نویسی منحصر به فرد

تبلیغ نویس های بزرگ می‌دانند که چگونه توجه خواننده را جلب کنند و یک جریان ثابت با محتوای منحصر به فرد تولید کنند.

آنها می دانند از چه کلمات و واژگانی در تبلیغ نویسی استفاده کنند . اما نحوه ارائه اطلاعات بسیار مهم است. متون ساده و حروف فشرده در آن را بدون فهرست مطالب و بدون پاراگراف تصور کنید.

باید جذاب به نظر برسد  و اگر کسی تصمیم به دریافت اطلاعات داشته باشد، باید اطلاعات کامل و جامعی را دریافت کند.

تبلیغ نویس های بزرگ به جای مشتری حرف میزنند  و سعی می‌کنند محتوا را به نرمی انتقال دهند، محتوا را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنند و نتیجه گیری می کنند

محتوای دارای سبک همچنین به خوانندگان کمک می کند تا به سرعت متوجه شوند که مقاله در مورد چیست.

خط اول و تیتر کوتاه باشد

از کلمات اسپم خودداری کنید.

ممکن است ایمیل شما وارد پوشه اسپم شود.

یک سوال بپرسید –

چه چیزی باعث میش شود محتوای شما بیش از ۱۰ هزار کلیک ماهانه یگیرد؟

مهلت تعیین کنید –

آخرین فرصت برای خرید

خط اول تیتر زرد باشه –

توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد.

دستورات بدهید –

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سید روح الله میرغیاثی-سید روح اله میرغیاثی-تبلیغ نویس

تبلیغ نویس

درباره نویسنده

تبلیغ نویس و مشاور کسب و کار

من فارق التحصیل رشته مدیریت جهانگردی هستم.  در یک دهه اخیر، بیش از ۱۰۰ پروژه تبلیغ نویسی اجرا کرده ام و همه اونها رکوردهای فروش خودشان را بارها و بارها شکسته اند. بیشتر زمان من به ساخت و طراحی کمپین های تبلیغاتی اختصاص دارد .اما بعید می دانم این چیزی باشد که دنبالش باشی.